Jumaat, 8 Februari 2013

Nelydia Senrose dan kembarnya

 

cuba korang tengok. .sama kan,kembar la tu kan walaupun pada hakikatnya diorang hanyalah adek beradik tetapi bukan kembar ayng diwar-warkan..terkejut la tu :3

Nik Zaris Uqasha Nik Sen, 20 tahun ialah kakak kepada Nelydia Senrose ( Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen), 18. Sedap sedap nama depa ni. Antara Uqasha dan Nelydia, adiknya lebih aktif berlakon dan dikenali berbanding kakaknya Uqasha. Uqasha ada muncul sekejap dalam drama Setia Hujung Nyawa, muka seiras dengan adik dia.
Uqasha dan Nelydia, anak kedua dari 7 beradik, anak kelahiran Kelantan juga merupakananak saudara kepada pelakon era 80-an Rosnah Mohd Noor(bekas isteri Iwan dangdut). Wajah memang seiras jugak dgn mak sedara diorang ni, lembut ayu je.
Tahun 2010, Uqasha telah dilanda kontroversi dengan Nabil Raja lawak, hingga ke mana dia pergi orang menggelarkan Uqasha Nabil.
Jika boleh Uqasha tidak mahu lagi dilabelkan dengan panggilan itu dan dia tak mahu dibayangi lagi dengan nama Nabil.. dia mahu dikenali kerana bakat lakonan.
Kerjaya Uqasha
Selain menjadi peramugari di Air Asia, Uqasha juga model iklan dan pelakon.
Uqasha atau panggilan manja Qasha pernah  berlakon dalam drama Radio Gaga (RTM), Ampang Medical (NTV7) dan Lukisan Hati (DVD).  Qasha juga merupakan seorang model bagi iklan DIGI, coklat Cadbury serta Ajinomoto.
Impian Qasha, dia mahu berlakon di samping Shaheizy Sam. Sejak berusia tujuh tahun lagi dia berangan untuk menjadi pelakon. Entah apa yang difikirkan, tetapi ketika itu yang bermain di kepala hanya keseronokan menjadi pelakon selain mendapat bayaran berupa gaji yang pastinya tidak mampu dimiliki oleh kanak-kanak lain seusianya.
Dorongan kuat dari keluarga dan juga adiknya Nely, membuatkan Qasha ingin berjaya dalam bidang lakonan juga.
Gambar Uqasha Senrose …kdg2 tertukar mana satu Uqasha mana satu Nelydia

 


ini adalah gambar adik beradik nelydia senrose,mesti bestkan semua pompuan .


ce teka ni nelydia ke kakak dia .. :)




9 ulasan:

Nieyxzha Hassan berkata...

Gambar last tu kakak dia kot...seiras la diaorg..dlm ramai2..diaorg 2 org de iras sgt2

keyboard menaip berkata...

bezkan kalau bukan kembar tpi muka ttp sama,, tpi yg brbezanya cara makeup,, yg akak lebih tebal makeupnya brbnding yg adik,,
::hipotesis..ahahaha

syahirah ghani berkata...

menarik <3

Mrs.Wanida berkata...

Chanteknya dorang kan.. ; P

aku dan amar couple berkata...

antara 7 orang adek 2 nely, yang paling cantik dan seiras mereka dia orang lah. saya nak pesan dekat qi razali jangan plak tertukar girlfriend muka kan seiras... he......he......he....he...

Tanpa Nama berkata...

mesti kakak dia tengok tahu sebab apa tahu x sebab kakaknyer lebih kurus berbanding adiknyer....

Hawa Syazana Lee berkata...

Nellydya tu berlakon dah lama.. 1st drama dia belakon citer Spa Q.. Masa tu budak2 lagi..

Tanpa Nama berkata...

Comel...

Ezra Nyureg berkata...

Best btllh.Adk bradk smua mpuan..
Nely mmg cantik.x tgk yg ln2.

 
All right reserved by seuleira @copyright protected